Eiwitshake voor het Slapen

Eiwitshake voor het slapen? Vandaag de dag zijn eiwitshakes echt enorm populair onder de sporters.

Er zijn tegenwoordig dan ook enorm veel verschillende smaken en soorten eiwitshakes.

De populariteit van de eiwitshake neemt dus toe. Maar veel sporters hebben ook vragen over het gebruik van eiwitshakes.

Veel gesteld vragen zijn bijvoorbeeld waar eiwitten in zitten, moet je een eiwitshake voor of na het sporten nemen of is een eiwitshake voor het slapen goed of slecht?

Veel fitness fanaten nemen dan ook eiwitten voor het slapen gaan. Vaak in de vorm van een eiwitshake of en bakje (magere) yoghurt of kwark,

Maar heeft dat inderdaad een positief effect op de spiergroei?

Dit alles en nog veel meer gaan we vandaag behandelen.

Laten we direct beginnen!

eiwitshake voor het slapen

Inhoudsopgave

Wat is een Eiwitshake?

Laten we eerst beginnen bij het begin en we gaan kijken naar de basis. Wat is een eiwitshake precies?

Het meest gebruikte supplement vandaag de dag is een eiwitshake en het is gemaakt van wei, ofwel Whey genoemd. Maar wat is Whey precies?

Whey is het restproduct wat overblijft bij de productie van kaas. Om van melk kaas te kunnen maken, wordt melk gestremd.

Tijdens dit proces komt er het bijproduct wei (Whey) vrij wat zo bijzonder populair is als onderdeel van een eiwitshake.

Wanneer vervolgens van het weivloeistof het water wordt onttrokken dan verander het in weipoeder. Na het droogproces kunnen er verschillende ingredi├źnten worden toegevoegd om tot de welbekende eiwitpoeder te komen.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan zoetstoffen en aroma’s voor de smaak maar ook hulpmiddelen om een eiwitshake beter oplosbaar te maken.

Tot slot kan er dan geheel naar wens een variant eiwitpoeder worden gemaakt.

Wat is het verschil tussen een Whey- en Caseïne Eiwitshake?

Nu we in het kort het hebben gehad over Whey, gaan we nu even Caseïne bekijken. Je zal deze term vast en zeker wel eens voorbij hebben zien komen.

Maar wat is dit nu precies?

Whey eiwitten worden sneller opgenomen in de darmen en komen dus sneller in je bloedsomloop terecht.

Whey eiwitten worden daarom ook wel ÔÇśsnelle eiwittenÔÇÖ genoemd.

Met Case├»ne eiwitten is het toch een wat ander verhaal. Case├»ne eiwitten worden veel langzamer opgenomen in je bloed en hebben daarom ook de bijnaam ÔÇśtrage eiwittenÔÇÖ.

Met Caseïne eiwitten duurt het dus langer voordat deze terecht komen in je bloedsomloop. Het is dan wel weer zo dat je langer profijt hebt aan Caseïne eiwitten ten opzichte van Whey eiwitten.

Een ander verschil tussen Whey en Caseïne is dat Whey eiwitten bijdragen aan de groei van je spieren en dat caseïne eiwitten er voor zorgen dat de afbraak van spiereiwitten verminderd worden.

Tot slot is er nog een verband tussen leeftijd en welk soort eiwit het nuttigste is.

Uit onderzoek is gebleken dat spieren van jongeren beter reageren op een caseïne shake en ouderen meer baat hebben bij Whey eiwitten.

Maar waarom is het belangrijk om deze verschillen te weten? Nou het is nogal belangrijk dat je de juiste eiwitshake neemt voor het slapen gaan.

Lees dus snel verder!

Wanneer kun je een Eiwitshake het beste gebruiken?

Over het algemeen neemt men een eiwitshake om de spieren te laten herstellen en om te laten groeien.

Zoals we eerder hebben besproken worden Whey eiwitten vooral gebruikt rondom de trainingen en Caseïne eiwitten tijdens de rustperiodes.

Het is dan ook enorm belangrijk om goed te kijken naar jouw sporttijden.

Wanneer kun je dan het beste een eiwitshake nemen? Sport je in de ochtend, dan kan het slim zijn om een eiwitshake als ontbijt te nemen.

Sport je juist in de avond, dan kan het verstandig zin om een eiwitshake voor het slapen gaan te nemen.

Wel is het belangrijk om te weten dat een standaard eiwitshake geen vervanger is van een normale maaltijd.

Stel je neemt in de ochtend een standaard eiwitshake, dan moet je niet vergeten om daarnaast gewoon te ontbijten.

Is een Eiwitshake voor het Slapen gaan goed of slecht?

Het is absoluut geen slecht idee om een eiwitshake voor het slapen gaan te nemen.

Wel is het belangrijk dat je een eiwitshake voor het slapen gaan neemt om de juiste redenen.

Wanneer je in de avond sport en daarna een eiwitshake neemt, dan heeft je lichaam in de nacht de tijd om te herstellen en bij te komen.

Het is dan super belangrijk dat je een eiwitshake voor het slapen gaan neemt wat rijk is aan Caseïne eiwitten.

De conclusies is dus dat het zeker geen kwaad kan om ’s avonds na het sporten en voor het slapen gaan nog een eiwitshake te nemen.

Wat is de beste Eiwitshake voor het Slapen gaan?

We weten nu dat je absoluut geen kwaad kan om voor het slapen gaan nog een eiwitshake te nemen.

Sterker nog, het kan zelfs een zeer goede strategie zijn om een eiwitshake voor het slapen gaan te nemen, mits je de juiste eiwitshake neemt.

Om deze reden hebben we onderstaand een selectie gemaakt van de beste eiwitshake welke je voor het slapen gaan kunt nemen voor de beste resultaten!

1. Body & Fit – Micellar Casein Perfection

Micellar Casein Perfection onderscheid zich door de gebalanceerde afgifte van langzame eiwitten.

Waar alle andere prote├»nes afhaken, blijft Micellar Casein Perfection effici├źnt werken, dag en nacht.

De eiwitshake is instant en direct oplosbaar in werkelijk elke vloeistof. Water, melk, vruchtensap of je favoriete drankje, het maakt niets uit.

De Caseine eiwitshake is helemaal vrij van klontjes en lost altijd perfect op. De perfecte oplosbaarheid is voor Micellar Casein uniek.

Ben je benieuwd naar Reviews voor dit product?
Klik en bekijk de ruim 1000+ ervaringen van andere Micellar Casein Perfection gebruikers >>>

De voordelen van Body & Fit – Micellar Casein Perfection:

  • Beste shake om te nemen voor het slapen gaan
  • Gebalanceerde afgifte van langzame eiwitten
  • Koolhydraat- en vetarm
  • Vrij van aspartaam en cyclamaat
  • Instant oplosbaar
  • Verkrijgbaar in heerlijk milkshake smaken!

2. Optimal Nutrition – 100% Caseine Time Release Proteine

De shake 100% Caseine Gold Standard, bevat per dosering van 24 gram Time-Released Proteine, 5 gram BCAA’s en 5 gram L-Glutamine!

Het voordeel van 100% (Micellar) Caseine is dat het langzamer wordt opgenomen door het lichaam. Ook heeft het een hoog aandeel L-Glutamine.

De eiwitshake is zeer nuttig voor de serieuze en zwaar trainende atleet, om voor het slapen gaan te gebruiken.

De 100% Caseine eiwitshake van Optimum Nutrition wordt nog beter opgenomen. 100% Caseine Gold Standard, is verrijkt met Aminogen.

Ben je benieuwd naar Reviews voor dit product?
Klik en bekijk de ruim 180+ ervaringen van andere 100% Gold Standard Casein gebruikers >>>

De voordelen van Optimal Nutrition – 100% Caseine Time Release Proteine:

  • Time Release Proteine
  • Rijk aan Aminogen voor een nog betere opname
  • 10 gram BCAA's en Glutamine per scoop
  • 100% Micellar Caseine!

3. ESN – Micellar Casein

De ESN Micellar Casein is een heerlijk volle eiwitshake die perfect is om te nemen voor het slapen gaan.

Micellar Casein is een langzaam eiwit dat afkomstig is van melk. Micellar Casein (micellaire caseïne) wordt langzaam door de maag opgenomen.

Dit zorgt voor een wat langzame afgifte van eiwitten gedurende een langere periode als resultaat heeft.

Hierdoor is Micellar Casein het ideale supplementen voor tussen de maaltijden door en voor het slapen gaan.

Tijdens het slapen krijgt het lichaam normaal gesproken geen voedingsstoffen binnen, maar met Micellar Casein kun je dit gedeeltelijk voorkomen

Ben je benieuwd naar Reviews voor dit product?
Klik en bekijk de ruim 180+ ervaringen van andere Micellar Casein gebruikers >>>

De voordelen van ESN – Micellar Casein:

  • Consumeer voor het slapen gaan en tussen de maaltijden door
  • Langzame afgifte van eiwitten
  • Hoog in eiwitten
  • Laag in suiker
  • Laag in vetgehalte

Veel gestelde vragen over een Eiwitshake voor het Slapen!

Hieronder hebben wij een kort overzicht gemaakt met gerelateerde vragen over ‘Eiwitshake voor het slapen’. Mocht je zelf nog met vragen zitten, laat ze weten in de reactie, zodat wij je kunnen voorzien van een passend antwoord!

Helpt een eiwitshake voor het slapen met het afvallen?

Het nemen van een eiwitshake voor het slapen kan helpen met het afvallen.

Is het nemen van een eiwitshake voor het slapen goed of slecht voor je?

Ontdek op deze pagina of het nemen van een eiwitshake voor het slapen gaan goed of slecht voor je is.

Wat is de werking van eiwitten?

Eiwitten hebben de voornaamste werking dat ze spiergroei stimuleren.

Hoeveel eiwitten heb je nodig?

Dit verschilt van persoon tot persoon. Een krachtsporter heeft bijvoorbeeld 1,5 tot 1,8 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht per dag nodiug

Wanneer kun je eiwitshakes het beste gebruiken?

In de meeste gevallen wanneer je als doel hebt je spieren te laten herstellen en te laten groeien.

Kortingen en Aanbiedingen?

Blijf op de hoogte van de laatste kortingen en aanbiedingen!

Heb je nog vragen of opmerkingen over Eiwitshake voor het Slapen? Laat dan nu een reactie achter!

Ryan Francis
Mijn naam is Ryan en ik heb een grote passie voor gezondheid en goede voeding. Dit was niet altijd zo. In mijn tiener jaren had ik last van overgewicht waardoor ik ook enorm onzeker was. Totdat ik er genoeg van had! Sinds mijn 18e ben ik begonnen met Fitness en is mijn gezondheid met stappen en sprongen vooruit gegaan. Met deze website wil ik mijn kennis delen zodat ik andere kan helpen met een gezond en fitter leven.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.