Eiwitshake op Rustdag

Eiwitshake op rustdag? Vandaag de dag zijn eiwitshakes echt razend populair.

Niet alleen onder de (kracht)sporters maar het begint ook steeds populairder te worden onder de ‘normale’ mens.

Een eiwitshake is een enorm makkelijk te gebruiken supplement, het brengt meerdere gezondheidsvoordelen met zich mee en je kunt gemakkelijk en snel je eiwitinname verhogen.

Omdat er zoveel informatie beschikbaar is over eiwitshakes ontstaan er af en toe wat misverstanden omtrent deze shake.

Men vraagt zich bijvoorbeeld af of je een eiwitshake moet nemen voor of na het sporten, een eiwitshake kan nemen voor het slapen gaan, etc.

Zo ook de vraag of je een eiwitshake op een rustdag moet nemen. Deze vraag gaan we vandaag dan ook onder de loep nemen.

Laten we direct beginnen!

eiwitshake op rustdag

Inhoudsopgave

Moet je een eiwitshake op je rustdag nemen?

Een eiwitshake is een handig supplement wat jou kan helpen om je lichaam snel te voorzien van de nodige bouwstoffen en eiwitten.

Nadat je een zware en/of intensieve training hebt neergezet is het van belang dat je je spieren voorziet van eiwitten zodat ze groter en sterker kunnen worden zodat je de volgende keer nog beter kunt presteren.

Eiwitshakes zijn zeer effectief omdat de vloeibare vorm van de shake sneller wordt verteerd dan de eiwitten die in vast voedsel zitten.

Maar is het dan ook zo’n goed idee om een eiwitshake te nemen op je rustdag? Hier zitten zowel voor- als nadelen aan verbonden.

We gaan dit dan ook uitgebreid toelichten.

De voordelen van eiwitshakes op rustdagen

Er zitten vele voordelen verbonden aan het nemen van een eiwitshakes op dagen dat je niet traint.

Eiwitshakes voorzien je lichaam niet alleen van de nodige voedingsstoffen en essentiële eiwitten maar brengen ook de volgende voordelen met zich mee:

  • Ze zijn ondersteunend bij het herstel van je spieren.
  • Ze zorgen ervoor dat je snel en gemakkelijk je dagelijkse hoeveelheid eiwitten binnen krijgt.
  • Eiwitshakes kunnen snel worden verteerd en kunnen gemakkelijk worden toegevoegd aan je dagelijkse voedingspatroon.
  • Ze wekken een gezonde gewoonte op om eiwitten te eten.

Het nemen van een eiwitshake op je rustdag is dus een gemakkelijke manier om voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Zelfs als je op een bepaalde dag niet sport, heeft je lichaam toch eiwitten nodig.

Eiwitten zijn de bouwstenen voor vrijwel elke functie in je lichaam en het is essentieel voor gezonde spieren en hormoonproductie.

Ook zijn eiwitten belangrijk voor de groei van huid, haar en nagels.

Zeker wanneer je hard traint zijn eiwitten (en dus ook eiwitshakes) belangrijk om ervoor te zorgen dat je spieren goed kunnen herstellen en dat je de volgende keer weer optimaal kan presteren.

Wat je trainingsdoel ook is, of je nu wilt aankomen of afvallen, het eten van voldoende eiwitten is van groot belang.

Wanneer je op rustdagen niet voldoende eiwitten eet kan het ertoe leiden dat het je vooruitgang hindert en in het ergste geval kan het zelfs een negatieve impact hebben op je gezondheid.

De nadelen van eiwitshakes op rustdagen

Nu zitten er niet echt nadelen verbonden aan het nemen van een eiwitshake op je rustdag maar er zijn wel een aantal puntjes van aandacht.

Het is namelijk niet nodig om een eiwitshake op je rustdag te nemen wanneer je al voldoende eiwitten binnenkrijgt via je gewone maaltijden.

Als je bijvoorbeeld eieren hebt als ontbijt, een broodje kalkoenfilet als lunch en een biefstuk als avondeten, dan heb je misschien niet de extra eiwitten nodig die je krijgt met een eiwitshake.

Er zit echter ook een enige vorm van voorzichtigheid aan wanneer het aankomt op eiwitshakes.

Wanneer je op dagelijkse basis veel te veel eiwitten consumeert dan kunnen er in sommige gevallen bijwerkingen optreden.

Zo kun je puisten door eiwitshakes krijgen maar ook last krijgen van misselijkheid of diarree.

Maar geen paniek! Dit gebeurd alleen in extreem weinig gevallen en indien je gevoelig bent voor puistjes of acne dan kun je er ook voor kiezen om plantaardige eiwitshakes of lactosevrije eiwitshakes te nemen.

Hoeveel gram eiwitten heb je nodig op rustdagen?

We hebben het al genoemd maar het nemen van voldoende eiwitten als (kracht)sporter is van groot belang.

Juist als je aan (kracht)training doet heb je meer eiwitten nodig maar hoeveel eiwitten heb je nou precies nodig op rustdagen?

Uit onderzoek is gebleken dat krachtsporters minimaal 1,7 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig hebben om de spieren in topconditie te houden.

Er is zelfs geconcludeerd dat je zonder moeite dit aantal zelfs omhoog kan schroeven tot 2.2 gram per kilo lichaamsgewicht.

Voor een man van 85 kilo, komt dat neer op 187 gram eiwitten per dag.

Deze hoeveelheden zijn optimaal voor mensen die al meerdere jaren, minimaal vier keer per week aan krachttraining doen.

Als je geen bovengemiddelde hoeveelheid spiermassa hebt, of minder traint dan drie á vier keer per week, dan zal je met 2.2 gram onnodig veel eiwitten binnenkrijgen

Dit heeft geen negatieve gevolgen voor je gezondheid, maar echt nodig is het niet.

Welke eiwitshake kan ik het beste nemen op rustdagen?

We weten nu wat de voordelen zijn van het nemen van een eiwitshake op je rustdag. Ook weten we wat we ongeveer per dag aan eiwitten moeten nemen zodat onze spieren optimaal kunnen herstellen.

Maar ‘welke eiwitshake past nu bij mij‘ horen we je zeggen. Dat kan nog een flinke zoekopdracht zijn!

Om deze reden hebben we voor jou onderstaand een selectie gemaakt van de beste eiwitshakes die je kunt nemen tijdens je rustdag:

1. Body & Fit – Whey Perfection

Het product Whey Perfection heeft in Europa de hoogste klantwaardering: 9,3/10! Het product staat voor kwaliteit, smaak en prijs tot in perfectie!

Eiwitten ondersteunen sterke spieren, de instandhouding van spiermassa en zorgen voor goed en snel herstel.

Door de unieke samenstelling bevat 1 maatschep (28 gr) Whey Perfection maar liefst 23 gram eiwitten.

Whey Perfection bevat naar de hoogwaardige eiwitten, 5 gram BCAA’s en 3,6 gram L-Glutamine en is vrij van toegevoegde suikers.

Per servering (1 shake) bevat Whey Perfection slechts 1,4 gram suikers en 110 Kcal.

Ben je benieuwd naar Reviews voor dit product?
Klik en bekijk de ruim 6000+ ervaringen van andere Whey Perfection gebruikers >>>

De voordelen van Body & Fit – Whey Perfection:

  • Per servering 23 gram hoogwaardige Whey Proteïne
  • Eiwitten ondersteunen de groei en instandhouding van sterke spieren en zorgen voor goed en snel herstel
  • 5 gram BCAA's, 11,2 gram EAA's en 3,6 gram L-Glutamine
  • Vrij van toegevoegde suikers
  • Per shake maar 110 Kcal
  • 36 overheerlijke smaken

2. Body & Fit – Micellar Casein Perfection

Micellar Casein Perfection onderscheid zich door de gebalanceerde afgifte van langzame eiwitten.

Waar alle andere proteïnes afhaken, blijft Micellar Casein Perfection efficiënt werken, dag en nacht.

De eiwitshake is instant en direct oplosbaar in werkelijk elke vloeistof. Water, melk, vruchtensap of je favoriete drankje, het maakt niets uit.

De Caseine eiwitshake is helemaal vrij van klontjes en lost altijd perfect op. De perfecte oplosbaarheid is voor Micellar Casein uniek.

Ben je benieuwd naar Reviews voor dit product?
Klik en bekijk de ruim 1000+ ervaringen van andere Micellar Casein Perfection gebruikers >>>

De voordelen van Body & Fit – Micellar Casein Perfection:

  • Beste shake om te nemen voor het slapen gaan
  • Gebalanceerde afgifte van langzame eiwitten
  • Koolhydraat- en vetarm
  • Vrij van aspartaam en cyclamaat
  • Instant oplosbaar
  • Verkrijgbaar in heerlijk milkshake smaken!

3. Dieet Pro met Stevia

De shake van Dieet Pro met Stevia is een unieke eiwitrijke shake die slechts 79 kcal bevat

Daarbovenop is de shake vetvrij, suikervrij, glutenvrij en gezoet met de natuurlijke zoetstof Stevia.

Daarnaast bevat Dieet Pro Stevia dezelfde complete mix van vitamines en mineralen als de standaard Dieet Pro Eiwitshake.

De complete mix aan vitamines zijn onder andere vitamine B2, B3, B5, B6 en B12

Deze vitamines helpen energie vrij te maken uit vet, koolhydraten en eiwitten en chroom om de bloedsuikerspiegel in balans te houden.

Ben je benieuwd naar Reviews voor dit product?
Klik en bekijk de ruim 40+ ervaringen van andere Dieet Pro Stevia gebruikers >>>

De voordelen van Dieet Pro met Stevia:

  • Bevat groene thee extra wat de vetverbranding verhoogd
  • Helpt om je bloedsuikerspiegel in balans te houden
  • Bevat vitamine B2, B3, B6 en B12
  • Bevat maar liefst 20% Whey en 80% Caseïne
  • Geschikt voor zowel mannen als vrouwen
  • Gezoet met Stevia

Veel gestelde vragen over een eiwitshake op een rustdag!

Hieronder hebben wij een kort overzicht gemaakt met gerelateerde vragen over ‘Eiwitshake op Rustdag’. Mocht je zelf nog met vragen zitten, laat ze weten in de reactie, zodat wij je kunnen voorzien van een passend antwoord!

Wat is een Eiwitshake?

Een Eiwitshake is een shake wat rijk is aan eiwitten.

Moet je een Eiwitshake nemen op een Rustdag?

Het antwoord op de vraag kun je lezen op deze pagina!

Waarom gebruik maken van een Eiwitshake?

Eiwitten zijn een gemakkelijk manier om snel en veel eiwitten binnen te krijgen

Zitten er voordelen verbonden aan het nemen van een Eiwitshake op je Rustdag?

Jazeker! Op deze pagina kun je de verschillende voordelen terugvinden.

Hebben Eiwitshakes nut?

Het gebruiken van eiwitshakes kan nuttig zijn voor mensen die intensief sporten, spiermassa willen opbouwen of als aanvulling op je voeding.

Kortingen en Aanbiedingen?

Blijf op de hoogte van de laatste kortingen en aanbiedingen!

Heb je nog vragen of opmerkingen over Eiwitshake op je Rustdag? Laat dan nu een reactie achter!

Ryan Francis
Mijn naam is Ryan en ik heb een grote passie voor gezondheid en goede voeding. Dit was niet altijd zo. In mijn tiener jaren had ik last van overgewicht waardoor ik ook enorm onzeker was. Totdat ik er genoeg van had! Sinds mijn 18e ben ik begonnen met Fitness en is mijn gezondheid met stappen en sprongen vooruit gegaan. Met deze website wil ik mijn kennis delen zodat ik andere kan helpen met een gezond en fitter leven.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.