Buikvet Verliezen Vrouw Overgang

Tijdens de overgang hebben veel vrouwen last van overtollig buikvet. Het is de start van een nieuwe fase in je leven, maar dit is soms niet altijd even gemakkelijk. Het krijgen van opvliegers en zweetaanvallen zijn één van de vele klachten. Afvallen in het algemeen wordt er soms ook niet al te gemakkelijk op. Een vaak gestelde vraag onder vrouwen in de overgang is dan ook hoe kun je dit buikvet verminderen in de overgang. Lees het op de onderstaande pagina en kom alles te weten over buikvet verliezen vrouw overgang, een wat zoal de oorzaken zijn van een dikke buik tijdens overgang en hoe je het kunt voorkomen.

buikvet verliezen vrouw overgang

Inhoudsopgave

Wat is de Overgang?

Tijdens de overgang (ook wel menopauze genoemd) ondergaat je lichaam een heftige transitie. Voor westerse vrouwen begint dit proces tussen hun 40e en 60e levensjaar. Gemiddeld ligt de leeftijd op 51 jaar. De duur van de overgang is voor elke vrouw anders en ligt gemiddeld op 4 jaar. Daarnaast kun je vaak nog tussen de 5 a 10 jaar last hebben van overgangsklachten.

Tijdens het overgang proces worden je menstruaties onregelmatiger en blijven ze aan het einde volledig weg. Je kunt tijdens deze fase last krijgen van opvliegers en zweetaanvallen en last krijgen van een drogere huid en slijmvliezen. Ook hebben veel vrouwen last van een dikke buik tijdens de overgang. In de periode van de overgang is het daarom belangrijk om voldoende te bewegen, gezond te eten en goed naar je lichaam te luisteren. Indien je veel klachten ondervindt is het gebruik van medicijnen aan te raden om eventuele klachten te verminderen. Ook zijn er diverse stappen die je kunt ondernemen om klachten, zoals overtollig buikvet, te voorkomen. Over buikvet verliezen voor een vrouw tijdens de overgang lees je verderop meer.

Zorgt de overgang ervoor dat je aankomt?

De menopauze tekent een nieuwe fase van je leven. Voor veel vrouwen komen hier flink wat klachten bij kijken, waaronder onder andere de toename van gewicht. De rede waarom veel vrouwen in deze periode vaak aankomen is vanwege het verlies aan spiermassa. Wanneer je ouder wordt gebruik je vaak minder intensief je spieren waardoor je spieren worden omgezet in vetmassa.

Daarnaast kan het zijn dat je energieverbruik tijdens de overgang afneemt. Je gaat tijdens je slaap bijvoorbeeld minder calorieën verbranden dan voorheen. Ook kunnen bepaalde hormonale veranderingen zorgen voor een verandering van de lichaamssamenstelling en de vetverdeling waardoor gewichtstoename kan plaatsvinden.

Waarom kom je gemakkelijk aan rond de buik tijdens de overgang?

Bij veel vrouwen vindt de gewichtstoename met name plaats rond om de buik. Een veel gestelde vraag is dan ook waarom een dikke buik in overgang veel voorkomt. De rede voor een dikke buik tijdens de overgang is vaak dat vet zich gemakkelijk opslaat op deze plek.

Vet slaat zich gemakkelijk op rondom je organen in je buik. Hierdoor wordt de middelomtrek vergroot en kun je last krijgen van overtollig opgeslagen buikvet. Ook wanneer je even vaak blijft bewegen als normaal, en hetzelfde dieet aanhoudt, kun je een dikkere buik krijgen in de overgangsperiode.

Een extra steuntje in de rug voor die platte of strakke buik van je dromen?

Wil je nu echt alles uit de kast halen om dat overtollig buikvet kosten wat het kost voorgoed weg te krijgen? Dan hebben wij misschien wel dé oplossing voor jou. Dit product heet ‘De Strakke Buik Bijbel‘. Het is een boek/E-book wat bomvol staat met waardevolle informatie waarmee jij voorgoed afrekent met overtollig buikvet.

De Strakke Buik Bijbel geeft jou alle informatie zodat jij de strakke of platte buik van je dromen kan krijgen! De dingen die je allemaal leert in het informatieve boek/E-Book:

  • 12 fouten die mensen maken bij het krijgen van een strakke buik
  • Hoe je drastisch je vetpercentage kunt verlagen
  • Waarom alleen buikspieroefeningen verre van genoeg zijn voor een strakke buik
  • Hoe je drastisch je vetpercentage kunt verlagen
  • 8 regels voor een platte en strakke buik
  • De beste en meest effectieve buikspieroefeningen op een rij
  • Hoe je met 3 keer 20 minuten per week een strakke buik krijgt
  • 50 overheerlijke recepten speciaal samengesteld om een strakke buik te krijgen
  • Buikspieroefeningen voor alle niveau's, ook las je een zwakke rug hebt of zwanger bent (geweest)
  • Tips voor een opgeblazen buik
  • De beste koolhydraatbronnen, eiwitrijke bronnen en vetrijke bronnen op een rij
  • En nog veel en VEEL meer…
De Strakke Buik Bijbel

Onthoud dat overtollig buikvet niet vanzelf weg gaat… je moet er iets aan doen. Als je niet de beslissing maakt om in actie te komen, zal je buik hetzelfde blijven… voor altijd!

Wat zijn de oorzaken van gewichtstoename tijdens de overgang?

Tijdens de overgang ondergaat je lichaam een intense verandering. Je lichaam wordt ouder en dit wordt vaak zichtbaar merkbaar. Maar waarom een dikke buik in de overgang?

De grootste oorzaak van de gewichtstoename is wellicht de daling van de hoeveelheid oestrogeen. Hoe minder oestrogeen je lichaam bevat, hoe trager je metabolisme wordt.

Daarnaast draagt de hoeveelheid oestrogeen ook bij aan de hoeveelheid spiermassa. Door een daling aan oestrogeen neemt je spiermassa af en verbranden je spieren minder vet. Hierdoor verbrand je weer minder calorieën en neemt de vetmassa in je lichaam toe.

Naast de afname in oestrogeen is een belangrijke oorzaak van de gewichtstoename tijdens de overgang de aanwezigheid van stress. De levensfase rondom de overgang is voor vele vrouwen een stressvolle tijd. In deze periode gaan de kinderen vaak het huis uit, hebben vrouwen last van onzekere gevoelens rondom hun uiterlijke kenmerken en zorgen overgangsklachten zoals opvliegers en slapeloosheid voor extra stressvolle situaties. Vaak geldt dan ook dat hoe erger de overgangsklachten zijn, hoe meer stress je ervaart en andersom.

buikvet verliezen vrouw overgang

Hoe voorkom je gewichtstoename en buikvet tijdens de overgang?

Veel vrouwen willen buikvet voorkomen in de overgang. Hier is echter geen magische formule voor. De overgang is een natuurlijk proces dat iedere vrouw hoort te ondergaan. Je kunt het jezelf echter wel gemakkelijker maken om voldoende te bewegen en gezond te eten.

Met een gezonde levensstijl zorg je niet alleen dat je jouw calorie inname zo laag mogelijk houdt, maar draag je ook bij aan een gezonde mentale toestand waardoor je stress vermindert en beter met irritaties en veranderingen kunt omgaan.

Naast een gezonde leefstijl kun je jouw gewichtstoename proberen te voorkomen en verminderen door hormoontherapie. Dit kan je helpen om negatieve klachten zoals opvliegers en een slecht slaapritme te doorbreken. Hierdoor kun je jouw mentale toestand verbeteren en draag je daarmee bij aan het helpen voorkomen van gewichtstoename.

Opzoek naar een natuurlijke ondersteuning bij overgangsverschijnselen?

We hebben het nu gehad over de verschillende klachten of verschijnselen die kunnen optreden tijdens de overgang. Door hormonale veranderingen krijgen vrouwen in de overgang te maken met verschillende lichamelijke en geestelijke veranderingen. Je kunt onzeker of verdrietig worden van het besef dat de levensfase waarin je vruchtbaar bent voorbij is. Waar de één soepel door deze periode heen komt, kunnen bij een ander de overgangsverschijnselen veel invloed hebben op het dagelijks leven en functioneren.

Gelukkig kun je vandaag de dag extra ondersteuning vinden in de vorm van natuurlijke producten. Zo is Menoxium hierbij dé perfecte ondersteuning. Menoxium bevat vitamines en nog meer natuurlijke ingrediënten zoals zilverkaars en isoflavonen. Deze krachtige combinatie kan worden ingezet bij de meest voorkomende overgangsverschijnselen zoals opvliegers, nachtelijk transpireren, stemmingswisselingen en innerlijke onrust.

Menoxium kan ondersteuning bieden bij overgangsverschijnselen zoals:

  • Opvliegers
  • Nachtzweten
  • Prikkelbare gevoelens
  • Voor behoud van sterke botten (bevat vitamine D)

Deze krachtige, natuurlijke formule brengt vele voordelen met zich mee. De voordelen van Menoxium op een rij:

  • 100% natuurlijke en vegetarische capsules
  • Natuurlijke ingrediënten om je hormoonspiegel in balans te brengen
  • Het bevat Isoflavonen (soja) die de overgangsklachten kunnen verzachten
  • Het product bevat 60 capsules per pot en is goed voor 1 maand
  • Laagdrempelig alternatief
  • Discreet verpakt en exclusief online te bestellen!
  • Vrij van: zuivel, gluten en gelatine
  • 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie
  • Lange houdbaarheidsdatum
  • Gratis thuisbezorgd
  • Laagste prijsgarantie op Menoxium
menoxium overgang

Wacht niet langer en ervaar de vele voordelen van dit product. Ervaar waarom honderden vrouwen je voor zijn gegaan en hebben gekozen voor een methode die 100% natuurlijk is!

Buikvet verliezen als vrouw tijdens de overgang, hoe doe je dat?

Het overtollige buikvet is voor vele vrouwen een ware knelling. Zo krijgen vrouwen die nooit last gehad hebben van overtollig buikvet plots te maken met een dikke buik. Veel vrouwen willen het liefst een strakke buik en willen daarom zo snel mogelijk buikvet afvallen als vrouw in de overgang.

Buikvet wegkrijgen tijdens de overgang is vaak een hele opgave en haast niet te voorkomen. De overgang is een proces dat elke vrouw ondergaat en komt nou eenmaal gepaard met vervelende overgangsklachten. Echter zijn er diverse manieren waarmee je kunt proberen buikvet verminderen in de overgang.

Zo zijn er bijvoorbeeld diverse supplementen die je kunt gebruiken om overgangsklachten te verminderen en daarmee buikvet wegkrijgen tijdens de overgang. Zo kunnen bepaalde voedingsstoffen ervoor zorgen dat jouw hormonen weer beter in balans raken. Met fyto-oestrogenen bijvoorbeeld, zorg je ervoor dat oestrogeenvoorraad weer wordt aangevuld doordat plantaardige stoffen zich gaan binden aan receptoren voor de lichaamseigen oestrogenen.

Daarnaast kun je overtollig buikvet verliezen als vrouw tijdens de overgang door meer te gaan bewegen. Rooster een extra wandeling in en probeer een nieuwe sport uit die je leuk lijkt. Ook een snelle manier om het buikvet te verliezen is door extra spiertraining. Overweeg daarom om aan krachttraining te doen om de spieren in jouw buik sterker te maken.

Houdt daarnaast gezonde gewoontes aan om buikvet weg te krijgen tijdens overgang. Drink voldoende water en probeer zo veel mogelijk snoepen te vermijden. Luister goed naar je lichaam en gun jezelf ook de tijd en ruimte. De overgang is een stressvolle periode en vergt veel van je lichaam en mentale toestand. Wees mild voor jezelf en accepteer dat gewichtstoename nou eenmaal heel normaal is in deze periode.

Veel gestelde vragen over buikvet verliezen als vrouw tijdens de overgang!

Hieronder hebben wij een kort overzicht gemaakt met gerelateerde vragen over ‘Buikvet Verliezen als Vrouw tijdens de Overgang’. Mocht je zelf nog met vragen zitten, laat ze weten in de reactie, zodat wij je kunnen voorzien van een passend antwoord!

Waarom kom je gemakkelijk aan rond de buik tijdens de overgang?

De grootste oorzaak van de gewichtstoename is wellicht de daling van de hoeveelheid oestrogeen. Hoe minder oestrogeen je lichaam bevat, hoe trager je metabolisme wordt.

Hoe voorkom je extra buikvet tijdens/na de overgang?

Met een gezonde levensstijl zorg je niet alleen dat je jouw calorie inname zo laag mogelijk houdt, maar draag je ook bij aan een gezonde mentale toestand waardoor je stress vermindert en beter met irritaties en veranderingen kunt omgaan.

Wat kun je doen tegen buikvet als gevolg van de overgang?

Op deze pagina vind je een tal van manieren hoe je buikvet als gevolg van de overgang effectief kunt kwijtraken.

Kun je snel overtollig buikvet kwijtraken tijdens/na de overgang?

Op deze pagina vind je een tal van manieren hoe je snel overtollig buikvet kwijt kunt raken tijdens én na de overgang!

Zijn er ook producten die je kunnen helpen om tijdens/na de overgang af te vallen?

Absoluut! Je kunt gebruik maken van natuurlijke supplementen en handige boeken/E-books lezen die jou kunnen helpen. Op deze pagina kun je daar alles over lezen.

Heb je nog vragen of opmerkingen over Buikvet verliezen als Vrouw tijdens de Overgang? Laat dan nu een reactie achter!

Ryan Francis
Mijn naam is Ryan en ik heb een grote passie voor gezondheid en goede voeding. Dit was niet altijd zo. In mijn tiener jaren had ik last van overgewicht waardoor ik ook enorm onzeker was. Totdat ik er genoeg van had! Sinds mijn 18e ben ik begonnen met Fitness en is mijn gezondheid met stappen en sprongen vooruit gegaan. Met deze website wil ik mijn kennis delen zodat ik andere kan helpen met een gezond en fitter leven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *